SEO czy PPC - co jest skuteczniejsze?



W internetowych serwisach informacyjnych dość często pojawiają się dyskusje na temat tego, która forma działań e-marketingowych jest skuteczniejsza - SEO czy PPC, ale pytanie wciąż pozostaje otwarte… I bardzo dobrze! Nie da się bowiem jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawiony problem…

Wszystko zależy od tego, jakimi środkami dysponuje dana firma i czego w danej chwili oczekuje od agencji SEO / SEM. Ciekawe case study opublikował Dallas Business Journal opisując działania Wasp Barcode Technologies. W przypadku tego przedsiębiorstwa strzałem w dziesiątkę okazały się akurat pozycjonowanie i optymalizacja...

W latach 2004 - 2005 firma ta inwestowała jedynie w kampanie linków sponsorowanych, które - chociaż dawały niezłe wyniki - były dość kosztowne, dlatego pod koniec 2006 roku zarząd postanowił skupić się na działaniach z zakresu search engine optimization. Dzięki wysokiej pozycji uzyskanej w organicznych wynikach wyszukiwania, w 2007 roku ilość wejść na firmową stronę internetową wzrosła o 60%. W tym przypadku akurat SEO okazało się skuteczniejsze od PPC, ale… pamiętajmy, że nie jest to reguła…

Zazwyczaj jednak idealnym rozwiązaniem jest połączenie pozycjonowania i optymalizacji strony z kampanią linków sponsorowanych. Klucz do sukcesu to dobra strategia, która polega na tym, aby w różnych okresach i zależnie od bieżących potrzeb, środków oraz aktualnej sytuacji na rynku dobierać odpowiednio proporcje… koncentrując się w poszczególnych momentach w różnym stopniu na SEO i na PPC.

Źródło --> Search Engine Guide

 

Artykuł pochodzi ze strony: www.bluerank.com 

login