Działania Public Relations w Internecie



E - MAIL

Najczęściej wykorzystywanym narzędziem internetowym PR w świecie XXI wieku jest poczta elektroniczna. Z obliczeń wynika, że rocznie wysyłanych jest około 350 miliardów komercyjnych e - maili. Szybkość przekazywania wiadomości, jaką gwarantuje poczta elektroniczna jest nieporównywalna z innymi środkami wymiany informacji. E - mail jest obecnie niezbędny w świecie biznesu ale także w każdej innej dziedzinie.

STRONA WWW

Istotną formą PR staje się obecnie tworzenie stron internetowych.

 

Jakie funkcje powinna pełnić strona www:

  1. Prezentować działalność organizacji czy firmy
  2. Przedstawiać ofertę firmy (może być to strona zawierająca ofertę produktów czy usług dostępną w sklepie, może to być to" sklep internetowy")
  3. Uwiarygodnić daną firmę (organizację) w oczach klientów
  4. Zapewniać komunikację firmy z otoczeniem


Co powinna obejmować strona internetowa firmy?
Zwykle zawiera kilka tematycznych podstron:

  1. stronę główną - ogólniki, logo, kilka zachęcających do zapoznania się z firmą maksym
  2. „o firmie" - rok założenia, certyfikaty czy osiągnięcia, partnerów biznesowych
  3. ofertę firmową
  4. kontakt - adres, telefony, email a obecnie coraz częściej nr skype oraz nr komunikatora (gadu - gadu, tlen i inne)

Czasami zawiera dodatkowe strony:

  1. wyświadczone do tej pory usługi
  2. cennik
  3. rekomendacje (zlecenia, polecenia)
  4. lista dotychczasowych klientów

Zdarzają się również strony rozbudowane, zawierające np.:

  1. strony tematyczne - wiedza tematyczna obejmująca zagadnienia którymi zajmuje się firma
  2. mapa dostępnych na stronie www informacji - spis podstron (czasami z krótkim opisem, co znajduje się na danej podstronie)
  3. inki - odsyłacze do innych stron internetowych, na których są umieszczone informacje z danej dziedziny
  4. ciekawostki

PRESS ROOM

Press room (czyli biuro internetowe) umożliwia firmom czy organizacjom współdziałanie z mediami. Ta instytucja zawiera miedzy innymi rózne ogłoszenia, publikatory a także notatki prasowe czy zdjęcia i nagrania.


NARZĘDZIA WZAJEMNEGO ODDZIAŁYWANIA

Wymienić tu można takie narzędzia interakcji jak:

- forum internetowe, na którym klienci czy zainteresowani mogą wymienić swoje opinie

- czat internetowy, pozwalający wyżej wymienionym podyskutować na istotne branzowe tematyczna

- gry interaktywne oraz inne rozrywki

 

login