Kampania SEM zintegrowana z...



Jak wygląda, czy też - jak powinna wyglądać współpraca agencji SEM z 'tradycyjną' agencją reklamową przy realizacji kampanii promocyjnej dla marki, produktu czy usługi? W kilku punktach przypominamy to, co najważniejsze, aby nasza zintegrowana kampania reklamowa była… bez zarzutu.

Działania prowadzone w ramach kampanii SEM powinny być spójne z pozostałymi działaniami marketingowymi. Powinny zatem między innymi nawiązywać / wykorzystywać:

- hasła reklamowe z kampanii ATL / BTL, zaadaptowane do reklamy tekstowej w wyszukiwarkach,
- te same kreacje graficzne, przystosowane do formatów reklamowych wyszukiwarki,
- telewizyjne reklamy, przystosowane do wymagań reklamy video w Google.

Rzetelnie przygotowana kampania linków sponsorowanych to kilka etapów prac… Najpierw agencja SEM analizuje biznesowe i marketingowe cele klienta, zapoznaje się z jego strategią, specyfiką działania i oferty, przygląda się serwisowi WWW. Dopiero potem zaczyna powstawać koncepcja kampanii SEM…

- Wybór mediów / wyszukiwarek / sieci kontekstowych, etc.
- Konstrukcja strategicznego podziału słów kluczowych (na grupy).
- Opracowanie koncepcji głównych (oraz dodatkowych) przekazów reklamowych.
- Szczegółowe przygotowanie struktury kampanii (z uwzględnieniem budżetu mediowego).
- Copywriting i / lub stworzenie (dostosowanie) form graficznych, multimedialnych dla SEM.
- Utworzenie kont dla kampanii w wybranych systemach reklamowych (Google lub innych wyszukiwarek).
- Wdrożenie / uruchomienie narzędzi badających efektywność działań reklamowych (np. podpięcie kodów konwersji Google AdWords / Analytics).
- Start kampanii.

 

 

----------------------------------

więcej na www.bluerank.pl


Dodatkowe okno wyszukiwania


Czyli "wyszukiwanie w wyszukiwaniu", jak pisze e-biznes…Google testuje wprowadzenie na stronie z wynikami wyszukiwania, przy wybranych rezultatach, dodatkowych okien do wpisywania zapytań i realizacji researchu w ramach już konkretnej witryny, takiej jak na przykład Amazon.com czy Wikipedii.Pomysł pozytywnie oceniła mniej więcej połowa użytkowników, druga połowa odnosi się do tego raczej krytycznie. Niezależnie od tego jednak, jak często internauci będą wykorzystywać owo wewnętrzne przeszukiwanie z poziomu strony wynikowej Google, pamiętajmy, że wyszukiwarka zyskuje...
[ więcej ]

Szkolenia i konferencje SEM


Z dużą przyjemnością informujemy, że w maju br. rusza nowe przedsięwzięcie poświęcone tematyce profesjonalnych działań search engine marketing. Cykliczne konferencje SEM zainicjowane zostały przez IAB Polska oraz wydawnictwo IDG. Na pierwszą z nich zapraszamy już 27 - 28 maja do Warszawy (budynek Agory).Jak pisze Internet Standard, po raz pierwszy w Polsce główni gracze na rynku reklamy w wyszukiwarkach zaprezentują najlepsze praktyki z najszybciej rosnącego segmentu rynku reklamy internetowej. W jednym miejscu, przedstawiciele na co dzień konkurencyjnych firm, podzielą się swoją...
[ więcej ]

Warsztaty SEM już 12 – 13 czerwca!


Na kolejne Warsztaty search engine marketing prowadzone przez Bluerank zapraszamy (jak zawsze do Łodzi) w dniach 12 – 13 czerwca 2008.Po ostatniej edycji szkolenia zainteresowanie uczestnictwem w nim znacznie wzrosło, dlatego najpewniej Warsztaty SEM odbywać się będą od tej pory częściej, niż raz na kwartał.I tym razem zebraliśmy pozytywne oceny odnośnie poziomu merytorycznego oraz użyteczności prowadzonego przez nas szkolenia.Doskonale prowadzone warsztaty. Bardzo dobra formuła połączenia teorii i praktyki. Czas spędzony na szkoleniu był naprawdę dobrą inwestycją.Marek Socha - New...
[ więcej ]

Google - 68% wyszukań w USA i 87% w UK


Lider wśród wyszukiwarek internetowych zalicza kolejne rekordy wzrostu popularności. Według Hitwise, 68% wyszukań wykonanych w maju 2008 na terenie USA, zostało obsłużonych przez Google.Dla porównania… wyniki trzech pozostałych najpopularniejszych w Ameryce Północnej wyszukiwarek… Yahoo - 19,95%, MSN Search - 5,89%, Ask.com - 4,23%. Pozostałe 41 wyszukiwarek, z których korzystają Amerykanie, wygenerowało zaledwie 1,63% wyszukań.Jeszcze ciekawiej prezentuje się sytuacja na brytyjskim rynku wyszukiwarek. W maju 2008, Google wygenerował tam aż 87,30%...
[ więcej ]

login