Rynek Public Relations w 2007 roku



W ciągu ostatnich dwóch lat polski rynek public relations przeżywa rozkwit. Istniejące agencje PR zwiększają zatrudnienie, zaś nowo-powstałe firmy z tej branży powstają w tempie kilkudziesięciu rocznie.

 

Swoją pozycję rynkową umacniają agencje znane i cieszące się szacunkiem klientów. Według danych GUS w Polsce zarejestrowanych jest około 3 tys. firm świadczących usługi public relations. Rzeczywistym PR zajmuje się nie więcej niż 100 firm, zaś czołówkę na rynku stanowi 30-40 agencji.

 

W porównaniu z rynkiem reklamowym, który zanotował w latach 2005/2006/2007 wzrost na poziomie 10% rocznie, rynek PR zapisał się aż 25% progresem i stale rośnie. W 2007 roku, według wstępnych szacunków PSPR, wartość rynku PR szacowana jest na ponad 350 mln zł i ma duże szanse rosnąć w obecnie notowanym tempie w 2008 roku.

 

   

Dane: Szacunki Liberty Group SA

 

Według analiz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w 2008 roku wzrost rynku PR w Polsce z pewnością utrzyma dotychczasowe tempo na skutek dobrej koniunktury gospodarczej, rosnącej liczby inwestycji zagranicznych oraz dzięki funduszom unijnym, z których korzysta wiele firm i instytucji w kraju.

 

Polski rynek PR jest stosunkowo młody - powstał zaledwie w 1990 roku. Stopniowo PR stał się ważnym narzędziem budowy wizerunku, komunikacji i tworzenia strategii rynkowych poszczególnych firm. I chociaż w porównaniu z Europą Zachodnią polski  PR stanowi 1/10 wartości tamtejszych rynków, krajowe agencje public relations rozwijają się bardzo prężnie, notując coraz to większa liczbę klientów. Powodem tak spektakularnego rozwoju jest między innymi stopniowe przesuwanie budżetów firm z reklamowych na PR-owe. Wśród klientów agencji PR rośnie liczba firm z sektora tytoniu i alkoholu, które w Polsce nie mogą reklamować swoich produktów, mogą jednakże korzystać ze skutecznych form public relations przy budowaniu wizerunku czy realizowaniu komunikacji z mediami.

 

Polski rynek PR jest także atrakcyjny dla znanych agencji zagranicznych. Na przestrzeni ostatnich lat na polski rynek weszło kilka sieciowych grup marketingowych, które w strukturach posiadają firmy PR (Weber Shandwick, McCann WorldGroup, Euro RSCG Worldwide PR).

Źródło: http://www.newsline.pl

Agencja Euro RSCG Sensors


Agencja Euro RSCG Sensors jest czwartą w tym roku firmą, która została przyjęta do Związku Firm Public Relations.

Euro RSCG Sensors zajmuje się m.in. komunikacją konsumencką i brand public relations, komunikacją korporacyjną i finansową, a także zarządzaniem kryzysem oraz relacjami inwestorskimi.

Wśród jej klientów znajdują się takie firmy, jak PZU, Reader's Digest, Volvo Auto Polska, Sharp Electronics, Sanofi-Aventis, V&S Luksusowa Zielona Góra, Novartis, Kimberly-Clark, PTK Centertel.

Euro RSCG Sensors jest 27 firmą zrzeszoną w ZFPR.


Polska wprowadza świat w tajniki SEO


W dniach 21 - 22 lutego 2008 w Amsterdamie odbywa się Search Lab - seminarium szkoleniowe organizowane dla członków ICMA (światowego stowarzyszenia wydawców ogłoszeniowych). Event przygotowywany jest z myślą o mediach internetowych, dla których działania SEO / SEM stanowią podstawę do zwiększania ruchu na serwisach WWW. Gościem specjalnym seminarium oraz jego współprowadzącym jest - Maciej Gałecki, szef polskiej agencji search engine marketing - Bluerank.W programie Search Lab znajdzie się wiele interesujących zagadnień z dziedziny SEO / SEM. Będzie mowa o...
[ więcej ]

Rosyjski Yandex na podium


To podium jest co prawda dziesięciomiejscowe, ale najważniejsze, że wśród tak popularnych wyszukiwarek, jak Google, Yahoo czy Ask.com, po raz pierwszy znalazł się Yandex.

Rosyjska wyszukiwarka uplasowała się na dziewiątej pozycji w rankingu top 10 najpopularniejszych wyszukiwarek świata. Ostatnie miejsce zajmuje w tym zestawieniu Alibaba.com.

Według Cnews i ComScore, Yandex posiada obecnie 0,9% udziałów w rynku światowym. W Runiecie natomiast jest to 55%. Najwyraźniej Rosjanie od Google wolą wyszukiwarkę Made in Russia.

 

Źródło: http://bluerank.blogspot.com/ 


Bluerank w Amsterdamie


W dniach 21 - 22 lutego 2008 w Amsterdamie odbywa się Search Lab - seminarium szkoleniowe organizowane dla członków ICMA (światowego stowarzyszenia wydawców ogłoszeniowych). Event przygotowywany jest przede wszystkim z myślą o mediach internetowych, dla których działania SEO / SEM stanowią (lub powinny stanowić) podstawę do zwiększania ruchu na serwisach WWW.Gościem specjalnym, oraz współprowadzącym dwudniowe seminarium jest - Maciej Gałecki, który zaprezentuje uczestnikom między innymi efekty pracy agencji Bluerank dla największego niemieckiego serwisu...
[ więcej ]

login