Internauci nie umieją korzystać z Google



Do takiego wniosku doszedł guru usability - Jakob Nielsen, po przeprowadzeniu badania na grupie użytkowników Sieci. Co się okazało?

Co czwarty internauta nie umiał wykonać zapytania w wyszukiwarce Google
.

Dokładnie 26% osób nie potrafiło wejść na stronę żadnej wyszukiwarki, lub docierało do serwisu wyszukiwawczego innego niż Google!

Jakkolwiek prosta w obsłudze wydaje się być wyszukiwarka Google, dosyć adekwatny jest refleksyjny komentarz serwisu Search Engine Roundtable: Pamiętajmy, że nie każdy wychował się przy komputerze - wciąż są internauci, którzy odkrywają pasek przewijania w przeglądarce, bądź też nie wiedzą, z czego składa się adres e-mail.

Równie ciekawe są dalsze komentarze Jakoba Nielsena na temat jakości wyników wyszukiwania - w przeprowadzonym wywiadzie w grupie kilkunastu osób okazało się, że wszyscy wolą wyszukiwarki Yahoo! lub Live Search (MSN) od Google. Dlaczego? Przyczyny są bardzo zaskakujące...

  • Google zwraca odnośniki do stron, które zawierają w swojej treści zbyt mało wyszukiwanych słów kluczowych - ich treść jest zbyt mało adekwatna ("siła" odnośników?).
  • Nowo wprowadzany interfejs Universal Search jest nieprzyjazny - internauci nie lubią fajerwerków ("siła" przyzwyczajeń?).

Co więcej, w tej grupie osób zauważalna była akceptacja dla nadnaturalnej ilości powtórzeń słów kluczowych (oczywiście mimo wszystko w ramach zdrowego rozsądku) - użytkownicy Sieci docenili chęć rozwoju treści w celu zawarcia jak największej ilości informacji i (przy okazji) zyskania wysokich pozycji, na co bardziej podatne są właśnie algorytmy Yahoo! i MSN.

 

Artykuł pochodzi ze strony: www.bluerank.com 


Politykom potrzebny jest PR


Najnowszy raport serwisu PRoto informuje, w jakich okolicznościach najczęściej dziennikarze opisywali działania PR w ubiegłym miesiącu. Szczególną uwagę zwraca PR polityczny, który uplasował się na trzecim miejscu w rankingu Raport sporządzono na podstawie wybranej liczby artykułów mówiących o działaniach public relations. Dziennikarze najczęściej odnosili się w tekstach do ogólnych zagadnień branży, jej przyszłości i tendencji rozwojowych. O branży PR wspominały 64 publikacje spośród badanych 174. PR Polski nadmieniało 50...
[ więcej ]

Zintegrowany kurs PR - rusza nowa edycja szkolenia LSPR


Rozpoczął się nabór do nowej edycji szkolenia „Zintegrowane podejście do Public Relations" organizowanego przez Związek Firm Public Relations na licencji szkoły London School of Public Relations (LSPR) z Wielkiej Brytanii. Kolejne grupy rozpoczną zajęcia 26 lutego, 5 i 13 marca.Szkolenie LSPR jest organizowane w Polsce od 8 lat. Oparte jest o program przygotowany specjalnie przez specjalistów i uznane autorytety PR z Wielkiej Brytanii, gdzie kurs został zatwierdzony między innymi przez Krajowy Związek Dziennikarzy - National Union of Jurnalists (NUJ) i wspierany...
[ więcej ]

Mobile Web versus Web Queries


Amerykański ekspert SEO / SEM opublikował informacje dotyczące najbardziej popularnych fraz używanych przez posiadaczy komórek do wyszukiwania danych w Internecie.W pierwszej dziesiątce znalazły się nazwy popularnych wyszukiwarek (Google, Yahoo), serwisów społecznościowych (Facebook, MySpace) oraz takie słowa, jak sport i pogoda. Stosunkowo wysoko w zestawieniu uplasowały się także aukcje eBay, dzwonki do telefonów komórkowych, horoskop, Hotmail oraz Mapquest. 73% zapytań dotyczyło różnego rodzaju przeglądarek, porównywarek i wyszukiwarek, a...
[ więcej ]

Elegancki menedżer wizerunkiem firmy


Wygląd zewnętrzny menedżera może mieć duży wpływ na wizerunek jego firmy. O tym jak ważny jest ubiór przedstawiciela firmy pisze dzisiejszy Puls biznesu.Właściciel Akademii Stylu i Etykiety w Warszawie, Michał Leopolt-Kuropatwiński zaznacza, iż z usług jego firmy najczęściej korzysta dyrektorzy ds. HR, szefowie marketingu lub PR-u czy członkowie zarządu, którzy dostrzegają niedoskonałości w wyglądzie zewnętrznym swojej kadry kierowniczej. Na życzenie klienta organizowane są warsztaty grupowe bądź indywidualne sesje, na których można zapoznać się z garderobą  oraz...
[ więcej ]

login